Eindelijk een bericht op mn blog!!! - Reisverslag uit La Habana, Cuba van Inge Anema - WaarBenJij.nu Eindelijk een bericht op mn blog!!! - Reisverslag uit La Habana, Cuba van Inge Anema - WaarBenJij.nu

Eindelijk een bericht op mn blog!!!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

05 Januari 2010 | Cuba, La Habana

Hola Amigos,

Hier dan eeeeeeeeindelijk een berichtje van mij. Ik heb een andere manier gevonden om toch een heel verhaal op mn blog te plaatsen.
Niet in een verhaal schrijven in een internet cafe.. waar de pc´s zooooo traaag zijn dat het uur al om is voordat je pagina geladen is, maar gewoon lekker thuis, want mail checken kan altijd hier. Zolang ik geen sites met veel plaatjes en kleuren bezoek doet de pc het hier prima. Dus ff een verhaaltje op de mail zetten en in een internet cafe knippen en plakken op mn site.

Omdat ik nu al 4 weken hier zit ga ik dr geen uitgebreid (dagboek) verslag van maken. Ik maak hier zo veel mee, dus ben je ten eerste uren lang aan t lezen en ten tweede heb ik daar hier echt geen tijd voor:P.

Dus hier ff een samenvattend verhaal:

Bijna elke ochend gaat mijn wekker om half 8, gek genoeg is het hier helemaal niet moeilijk om zo vroeg op te staan.
Om 8 uur staat er een heerlijk ontbijtje voor mij klaar met een bord vol fruitas: Fruita Bomba (papaya), watermeloen, vers stuk ananas en een banaan. Verder wordt er elke ochtend scrabbled egg voor mij gemaakt en krijg ik toast. Goed begin van de dag zou ik zeggen.
Om half 9 begint mn spaanse les. Ik leer ontzettend veel, maar toch had ik gehoopt dat het praten sneller zou gaan.

Vanaf mn eerste dag hier heb ik Fleur ontmoet (Flor en Cuba) en het klikte meteen heel erg goed. Vanaf toen hebben we ook ongeveer elke dag wat leuks samen gedaan. We hebben heel Habana Vieja door gelopen ( een grote wijk in La Habana), ontzettend veel gezien, stranden bezocht, op excursie naar Trinidad (ciudad) geweest en we zijn veel gaan stappen. Kortom we hebben heel veel lol en het is heel gezellig.

Verder iets wat heel erg opvalt hier in Cuba zijn de mannen. Ze zijn echt allemaal LEKKER, maar jammer genoeg zijn de meeste echt niet te vertrouwen en heb je dr dus helemaal niets aan. Maar het blijft leuk. Een ego strelend land als je blank en/of blond bent en een lichte kleur ogen hebt. Om de meter (en dat is eigenlijk niet eens zo overdreven) wordt er naar je ge-pssssssssssst, oooh que linda, que rica geroepen of wordt er gezegt dat ze toch echt heel erg van je houden. Haha allemaal leuk en aardig maar daar trappen we niet in:P. MAar toch heb ik ook al heel wat "goede" cubanen ontmoet.. dus ze zijn echt niet allemaal zo.

Een paar weken terug ben ik met Fleur naar Trinidad geweest, een klein stadje op 6u rijden afstand van La HAbana. We zaten daar via de mama cubana van Fleur in een ander Casa particular van een vriendin van haar. We kregen een ontzettend relaxt appartementje, met 2pers slaapkamer, een eetkamer en een buitenterras op t dak. Trinidad is totaal anders dan La Habana. Het is veel kolonialer, de wegen zijn slechter, veel mensen rijden met paard en wagen door de straten, er wordt veel muziek op de straten gespeeld en de mensen zijn heel erg vriendelijk en gastvrij. Naast Habana is het meer een dorpje waar iedereen elkaar kent. Niet erg goed voor je reputatie dus haha:P
We hebben daar het hele stadje bezocht, zijn naar t strand geweest en hebben de clubs bezocht. Een hele bekende club daar is Las Cuevas, een grote discotheek in een grot. Dat was echt superrrrrrrrr vet.

NA dat weekend had ik toch wel weer zin om terug te gaan naar La Habana, Trinidad had ik wel gezien na 2 dagen. Hier in Habana heb ik na 3 weken nog niet eens de helft gezien. Tis ook misschien dat ik niet zo de toerist uit wil hangen. Maar ik heb nog 4 weken hier dus dat moet helemaal goed komen.

Verder nog ff iets leuks: Het is hier zo ongeveer 28 tot 30 graden elke dag. De zon schijnt heerlijk ( hoewel het de afgelopen dagen wel een beetje regenachtig is geweest) en ik ben al heel erg bruin geworden:P

Ik heb al heel veel foto´s gemaakt maar dat zal toch even moeten wachten aangezien het al een uur duurt om 4 foto´s te uploaden.

Verder was het afgelopen week natuurlijk kerstmis, wat hier niets anders inhoud dan heel erg uitgebreid eten met de familie, errrug gezellig dus. Overdag hebben we natuurlijk kerst gevierd met alle ander studenten, en wel op het strand met een fles Havana Club.

Tot nu toe dus veel beleefd en t zal niet ophouden. Zelf ben ik bezig met het bijhouden van een dagboek. Gewoon over alles wat ik meemaak hier, haha te veel om op internet te zetten.

Zo mn verhaal is lang genoeg, zijn jullie ook weer even zoet voor de komende 3 weken haha:P

(inmiddels ben ik al weer een week verder vanaf dat ik dit bericht heb geschreven, nu eidelijk de kans om het op internet te plaatsen.:P)

Oohh jaa.. dit nog ff: Feliz navidad y feliz anos nueve.!!!

Onderhand nog maar 3 weekjes te gaan hier.. time flies!!!


Muchas Besitas Xxxxxxx Inge!

  • 05 Januari 2010 - 07:17

    Evi Borsboom:

    Gelukkig nieuw jaar meid!! Dat zal wel lukken ;)
    Waauuuwwww het klinkt dus zoals verwacht HELEMAAL geweldig !! Geniet van je laatste weken daar :D Ik ga ook al bijna weg, over 9 dagen! :|
    Mis je (L) houvanje !!
    Besossss Evi

  • 05 Januari 2010 - 09:28

    Lieke:

    wou super tof zeg!!Ik wou dat ik er met jou daar was(A). lekkr zonnen op het strand.;)
    gelukkig heb je het naar je zin! Hopelijk heb je in trinidad (& tobego;)) beter internet!
    geniet er van nu het nog kan!
    Veel liefs en een knuffel van die lange
    je weet wel Lieke;)(L)

  • 05 Januari 2010 - 17:31

    Femke:

    Wauw, klinkt echt alsof je het super naar je zin hebt. Ben echt jaloers, vooral op het weer (het vriesd hier

  • 06 Januari 2010 - 17:52

    Mam:

    Ha die Pink,
    Eindelijk zie ik voor het eerst een "bLOG" in mijn leven. En wel zo'n ongelovelijk vet relaxte.
    Het klinkt allemaal super hoor. Wat fijn dat het zo goed met die Fleur klikt. Zij is een Cubaanse neem ik aan. Hoe is je gastgezin en je mede studenten?
    Geniet heerlijk verder van Cuba en alles wat het jou te bieden heeft.
    Laat je mij nog even weten hoe laat je in Trinidad denkt aan te komen??
    Dikke kuzzzzz Mam

  • 09 Januari 2010 - 19:54

    Vera:

    Haai Inge!
    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet van alles!!
    Liefs, Vera ;)

  • 12 Januari 2010 - 17:15

    Joni:

    Heeee inge!
    Wat super leuk om dit allemaal te lezen!
    Ik krijg het al warm als ik naar je foto's kijk!
    Het is hier namelijk, niet overdreven ongeveer al een maand -10! en als je geluk hebt en er is wind voelt het als -25!
    Geniet daar veel!
    en natuurlijk veel dansen he meid!
    Heeel veeeeel plezier en maak een dansje voor mij:D

    Liefss! Joni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, La Habana

The Caribbean Baby!!

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2010

Triniiii

22 Januari 2010

Countdown

13 Januari 2010

Opnieuw berichtje vanuit Cuba

05 Januari 2010

Eindelijk een bericht op mn blog!!!

14 November 2009

Daagjes aan t aftellen
Inge

Actief sinds 11 Nov. 2009
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 17803

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 27 April 2010

Triniiii!!!

06 December 2009 - 25 Januari 2010

The Caribbean Baby!!

Landen bezocht: